OBS is het assetbeheer systeem met separate modules voor voertuigen, containers en gereedschappen
Wij hebben de afgelopen jaren diverse systemen voor object- of asset beheer leren kennen. Geen van deze object beheer systemen sloot volledig aan bij onze visie op wagenpark- en materieelbeheer. Hierom hebben we in eigen beheer een online systeem ontwikkeld: het Object Beheer Systeem (OBS). Met dit beheer systeem kunnen wij u laten mee profiteren van onze kennis van object beheer.
OBS bestaat uit verschillende modules voor object beheer van voertuigen, containers, materieel en gereedschappen. Elke module heeft een separate database waarin de verschillende objecten beheerd worden. De meerwaarde van het object beheer systeem zit in de toevoeging van onze kennis in het beheer systeem ten aanzien van de reparatie- en onderhoudskosten. In één oogopslag is te zien of een object binnen een bepaalde bandbreedte valt ten aanzien van de reparatie- en onderhoudskosten. De gebruiker heeft dus een realtime benchmark beschikbaar.
Ongekentekend materieel of gereedschap kan voorzien worden van een QR-code sticker. Dat vereenvoudigt de identificatie van het object. De QR-code sticker kan bijvoorbeeld van een keuringsdatum worden voorzien, zodat direct zichtbaar is wanneer het object voor het laatst gekeurd is. De QR-code sticker kan met behulp van de camera van een smartphone of tablet gescand worden, dan verschijnt direct nadere informatie over het object uit het systeem op het scherm. Bijvoorbeeld jaar van aanschaf, leverancier, etc.
- Webbased; toegankelijk vanaf elke computer, tablet of smartphone met internetverbinding, dus ook in de buitenruimte;
- OBS app voor eenvoudige toegang in OBS met mobiele apparaten zoals mobiele telefoons en tablets;
- Beheer van voertuigen, materieel, containers, gereedschappen, parkeermeters, etc. in de afzonderlijke modules;
- Digitaal dossier per object voor bijvoorbeeld onderhoudscontracten, keuringsbewijzen, facturen, etc.;
- Identificatie objecten mogelijk door middel van QR-codes;
- Raadplegen van diverse informatie zoals handleidingen, instructiefilmpjes “on the job” door het scannen van de QR-code;
- Online inspectie- of keuringsformulieren via smartphone of tablet direct in te vullen;
- Ter plaatse foto’s toe te voegen, bijvoorbeeld met een smartphone of tablet;
- Mogelijkheid tot benchmark van reparatie- en onderhoudskosten;
- Direct inzicht in aankomende en/of verlopen keuring- en onderhoudsdata door “stoplicht systeem”;
- Direct inzicht in afwijkingen in kilometrages, draaiuren en kosten door “stoplicht systeem”;
- Meerjaren- en investeringsplanning ten behoeve van een tijdige vervanging van objecten;
- Meldingssysteem met spaarlijst per object;
- Eenvoudige communicatie via meldingssysteem met de leverancier/reparateur mogelijk;
- Overzichtelijke planning van reparatie- en onderhoudswerkzaamheden;
- Automatische notificaties zodra reparatie-, onderhouds- en of keuringswerkzaamheden moeten plaatsvinden;
- Eenvoudig gegevens exporteren en importeren; o.a. Excel, CSV, txt, PDF, HTML;
- Realtime koppeling met de RDW voor APK, terugroepacties en verzekering status;
- Adequate beveiliging door o.a. Hypertext Transfer Protocol Secure (HTTPS), 256 bits versleuteling, IDS/IPS, gecertificeerd door TRUSTe;
- Jaarlijks opzegbaar.
Wilt u meer informatie over het Object Beheer Systeem en/of een demonstratie? Neem gerust contact op!